expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, June 8, 2013

Asam jawa masam-masam manis


Kali ni saya nak tayangkan sejenis lagi makanan popular kat Kelantan ni.issh....ada yang dah berair mulut tu.Itulah asam jawa atau buah celagi atau tamarind.Banyak pula nama..takpelah asalkan buah yang sama.


Buah asam jawa ni dah diproses sedemikian rupa dan dibotolkan siap-siap tu.Harganya 3 botol RM 10.Kalau beli sebotol mahal sikit....RM 3.50.Rasanya? Mestilah sedap kan.hehe...masam-masam manis dan sedikit pedas.

Negara pengeluar mestilah Thailand.Banyak pokok asam jawa kat sana kot.Kalau makan tu janganlah banyak sangat,bimbang ada yang terpaksa berulang ke tandas.Tapi bagi yang dah biasa tu takde hal rasannya.

Ok...selamat menikmati asam jawa masam-masam manis.

6 comments:

  1. Kat opis saya asal ada yg balik kelantan @ terengganu mesti ada yg kirim, memang sedap pun :)

    ReplyDelete
  2. sedap tu kalau mulut rasa pahit.. heheh

    ReplyDelete
  3. seriusly bro...btul2 terliur krole tngok gmbar tu hahaha

    ReplyDelete
  4. Nak order camne..please email

    aries.queen1@gmail.com

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.