Sunday, June 16, 2013

Pokok manggis mula berpucuk


Seronok hari ni,tengok pokok manggis yang ditanam 2 minggu lepas dah mula mengeluarkan pucuk baru.Sebelum ni risau juga tengok takde apa-apa perubahan pun pada pokok yang ditanam.Rupa-rupanya masa tu pokok ni baru menyesuaikan diri dengan persekitaran baru.

Saya tanam sepohon jer pokok manggis kat sebelah rumah ni.Harap-harap pokok ni akan subur membesar dan ada hasilnya.Kalau panjang umur,bolehlah merasa hasilnya kan.

Buah manggis walaupun kulitnya hitam tapi isinya putih bersih.Yang penting juga isinya manis.hmmm.. kalau pokok ni lambat lagi mengeluarkan hasilnya,jangan bimbang,kita beli dulu buah manggis kat kedai.

2 comments:

penaberkala said...

bebudi pada tanah,boleh merasa hasilnya :)

sukiman said...

salam km, saya tanam 9 pokok tepi rumah tapi kini tinggal 5 jea dah, he he he.

mati 2 sebab saya bubuh banyak baja. yg lain mati kerana banyak kena siram kot, he he he