Sunday, July 7, 2013

Tanah depan rumah


Nampak tak tompokan tanah tu?Itulah projek terbaru kat rumah ni.hehe...5 bukit tanah tu untuk diratakan di jalan dalam kawasan rumah saya ni.Sebenarnya kawasan tu agak rendah,senang air bertakung.Maka saya belilah tanah-tanah tu untuk tinggikan sikit jalan tu.

Jumlah tanah tu adalah 5 lori,dengan kosnya sebanyak RM 120 selori.hmmm habislah juga RM 600.Masalahnya nak ratakan macam mana tu?Pakai jentolak ker pakai tenaga manusia?Kalau pakai jentolak,sekejap jer tu nak ratakan tanah ni.Tapi kalau pakai tenaga manusia,lambatlah sikit...boleh keluarkan peluh juga ni.hmmm tengoklah nanti camana.


No comments: