expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, October 23, 2013

Lelaki pakai skirt


Gambar di atas adalah daripada petikan Berita Harian hari ini.Tertarik dengan tajuk tersebut, maka saya pun tulislah entri ini.Terkejut juga saya kononnya fesyen lelaki memakai skirt ini dijangka popular pada tahun 2014 nanti.Maklumlah, di negara kita situasi tersebut agak janggal.

Begitulah agaknya dunia fesyen yang sentiasa mencari kelainan.Cuma sebagai pengguna, kita patut tanya pada diri sendiri sama ada berani atau tidak mencuba kelainan itu.Perubahan fesyen yang terlalu ekstrim ini dibimbangi akan menimbulkan krisis identiti kepada pemakainya.

Secara peribadi, saya tak begitu bersetuju jika fesyen ini digayakan oleh masyarakat di negara kita.Banyak lagi alternatif lain dalam berfesyen untuk menunjukkan perbezaan gender lelaki dan perempuan.Jangan pula suatu hari nanti anak-anak akan bertukar mana satu ibu dan bapa mereka dek kerana pakaian yang sama.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.