Tuesday, October 1, 2013

Pagar dah bersih ni


Akhirnya berjaya juga saya membersihkan pokok-pokok yang menjalar kat atas pagar ni (seperti yang digambarkan dalam entri lepas).Bukan senang yer nak bersihkan semua pokok tu.Maklumlah siap berbelit-belit pada pagar.Tambah pula banyak semut hitam kat celah-celah daun tu.

Lega rasanya apabila dapat buang pokok-pokok tu.Biarpun kat luar pagar tu masih banyak pokok tapi takpelah,itukan dah masuk tanah orang,takkan rajin pula nak tolong bersihkan.hehe.

Macam tu lah keadaannya kalau buat rumah kat kampung ni.Tak boleh lari dari masalah pokok-pokok menghijau.Kalau pokok buah-buahan tu ada juga hasilnya.Tapi kalau pokok hutan atau rumput ni,tak tahan juga nak bersihkan setiap masa.

1 comment:

Sop Nama Saya said...

letak racun.. lama sikit nak tumbuh :)