Saturday, November 23, 2013

Kat sini pun diconteng?


Saya geram betul lah kalau ada orang menconteng di tempat-tempat awam ni. Tengoklah gambar yang saya rakam semasa pergi ke Taman Perbandaran Tengku Anis, Kota Bharu tadi. Papan tanda tu terletak betul-betul di  laluan masuk utama ke taman berkenaan. Bukan tak biasa ke sana sampai kena lihat papan tanda, tapi sajalah nak tengok...tiba-tiba nampak contengan tu.

Siap ada 3 bulatan dan tulisan menggunakan marker pen. Sekali tengok macam nak buat nota atau peringatan penting saja. Tapi macam tak kena pada tempatnya saja....Atau ada sesiapa kot yang beri penerangan sambil membuat tanda pada papan tanda tersebut.Apa-apa sajalah...tapi saya rasa keadaan itu mencacatkan pandangan saja.

Harapan saya pihak berwajib mengambil langkah yang sesuai dan praktikal untuk menangani kejadian tersebut. Kepada pengunjung taman berkenaan, tolonglah jaga harta awam untuk kegunaan bersama. Janganlah menconteng sana sini atau melakukan sebarang vandalisme .

No comments: