expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, November 10, 2013

Sedapnya belalang goreng


Nyam... Nyam..Nyam. Sedapnya belalang goreng ni.Ada sesiapa pernah merasainya!? Makanan eksotik yang jarang ditemui sekarang.Bukan senang nak dapatkan belalang sekarang ni.

Cara penyediaannya mudah Saja.Mula-mula kena tangkap belalang dulu.Mestilah kan..hehe.Kemudian belalang tadi dibuang kakinya yang panjang dan tajam,juga sayapnya.Maka bolehlah digoreng dalam kuali setelah digaul dengan sedikit perasa yang dikehendaki. 

Bagi generasi lama,pasti banyak kenangan menangkap belalang ni.Saya setakat ni tak makan belalang goreng ni.Tapi menurut rakan-rakan,rasa belalang goreng ni memang sedap.Cubalah!

4 comments:

  1. belalang jenis yg cam mana tu huhu. sy pun tak pernah makan belalang. tangkap belalang time kecik2 dulu selalu gak

    ReplyDelete
  2. Masa umur baya-baya 12 -14 tahun dulu pernah merasa makan belalang goreng dan pernah bersama-sama kawan-kawan ke baruh untuk menangkap belalang. Biasanya selepas hujan pada petang hari dan malamnya kami ramai-ramai turun bersama sauk ditangan.

    ReplyDelete
  3. Saya tak pernah makan belalang...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.