Tuesday, December 3, 2013

Baju recycle untuk adik


Tengok betul-betul kedua-dua gambar atas dan bawah ni...ada persamaan ker? Mesti nampak kan...haa itulah adik dan abang tapi baju yang sama. Ceritanya...baju tu asalnya baju Imdad (abang) yang dipakai 6 tahun dulu semasa dia berusia 2 tahun. Setelah dia semakin besar, maka baju tu disimpan.Kini Sadiq (adik) berusia 2 tahun..dah boleh pakai baju abangnya yang dulu.

Tak sia-sia kita beli baju yang agak mahal sebab boleh simpan lama. Boleh dipakai semula oleh adik-beradik yang lain. Kan boleh berjimat tu? Budak ni apabila besar mesti cakap... untunglah abang..beli baju baru..adik kena pakai baju recycle..haha..Ala...rileks la..adik pun ada baju baru juga kan....


7 comments:

cikserai said...

walaupun baju recycle tapi kalau masih elok, tak nampak pon macam dah lama pakai.. kat rumah sara pon banyak lagi baju recycle. tak tau nak hantar kat mane

Siara Elina said...

comel nyer ^^ btw, keluarga kami pun amalkan benda yang sama. kalau baju tuu masih elok lagi, tak salah pun recycle ^^

muhammad azuan said...

bgus jgak ...save dwit...bill2 plak makin naik skarang ni..huhuhu.

ann-zack smile said...

amalan berjimat-cermat..

Ishak Ismail said...

tak per.. baju recycle pun still masih elok. wat pakai duk kat umah. itulah salah satu cara utk berjimat

Cik Itah@RRP said...

tak kisah la recycle ke bukan yang penting masi bole pakai :)

Siti Aisyah said...

baju aisyah msa kecik dulu2 pun masih dipakai oleh adik aisyah sbb msih elok dn bgus! jimat kan?

bgus jugk klu recycle ni.. x pyhlh bli bju bru dh.. klu x nk pkai pun , bgi aje kt anak2 miskin dn yatim piaitu