expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, December 27, 2013

Duit hilang


Masa beli barang tadi ada baki RM 15.50. Duit baki masuk poket seluar macam biasa la...Sampai rumah check balik duit baki..ehhh...ada RM 5.50 pula. Macamana ni..tercicir kat mana pula RM 10 tu? Dah cari kat dalam kereta dan dalam rumah tak jumpa juga. Akhirnya...terimalah hakikat duit tu dah hilang.

Anda juga pernah mengalaminya? Sedih juga kan...nasib baik RM 10, kalau RM 100 ker RM 1000 ker...boleh menangis jugalah yer. Dah bukan rezeki saya duit RM 10 tu..mungkin rezeki orang lain yang terjumpa duit tu. Harap dijumpai oleh orang yang akan menggunakannya untuk kebaikan...huhu..

Pernah terjumpa wang? saya pernah beberapa kali...Kalau kat sekolah  ada terjumpa wang dan tidak dituntut, kita akan masukkan ke dalam tabung kebajikan. Duit tu akan diberikan kepada pelajar juga. Kalau jumpa kat luar...elok masukkan ke dalam tabung masjid saja. Tak berani nak gunalah...kan tuannya tak halalkan. Susah pula nanti. Bagaimana yer kalau kita terjumpa wang RM 100,000? oh tidak...

3 comments:

  1. KALAU JUMPA RM100 K ? :OOO
    omg!!! hahahaha betul, jgn guna kan takut tak halal huhuhu.
    Qila kalau nampak tepi jln buat buat taknampak heheheheh

    ReplyDelete
  2. pernah jugak kehilangan duit. sabar je la..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.