Sunday, December 22, 2013

Kenapa RM 39.99?


skandal sandal terbaru saya tu.. 
Harganya RM 39.99 sepasang.
Resit kat bawah ni..
Masa bayar,tak beri pun baki 1 sen.
Jadi saya kena bayar RM 40 lah.
Kenapa tak letak harga RM 40 terus?



Masa beli kat pasaraya pun
sama, suka letak harga 99 sen 
kat belakang. 
Kenapa..yer?





7 comments:

juragan zamboanga said...

Laa kan dh lama cam tu... Klu 2 sen x yah byr pula. Cthnya kat stesen minyak

Mohd Ghazali Abdullah said...

Klu kita yg letak harga..baik ltk 2 sen Klu mcm tu..Masalahnya harga tu tuan kedai yg leta. :-(

Vee Lea said...

Psychology la tu :) Kalau kita tgk price 39, mesti kita ckp 40 mahal sbb nombor 3 lebih kecil. Padahal bezanya 1 sen je. Gitu.

Akeyla Azmi said...

Betul. Selalu cemtu -_-
Senang cerita memang 40rm.
Bukan 39.99rm hehehe

sentiasapanas.com said...

Bagi 'orang2 miskin', 1 sen membawa perbezaan yang sangat besar. Tak kira la mereka tertipu atau tidak, yang penting tanda harga..:)

Cikgu Norazimah said...

psyko jer sebab 3 lg kck dr 4, hehe

Ahmad Zaki said...

Sebab chinesse ada feng shui. Setiap nombor ada maksud. Contoh lift pun kadang² tingkat 4,7 dan 13 memang takda. =)

ZH Blogger