expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, January 15, 2014

Telegram saingi Whatsapp

Petikan Harian Metro 15.1.14
Wow...ada aplikasi baru sebagai pesaing whatsapp. Telegram...nama yang tidak asing lagi kepada sesetengah orang suatu masa dulu. Kini nama Telegram adalah untuk satu aplikasi seakan-akan whatsapp.

Saya sendiri belum mencubanya. Mungkin ada dalam kalangan pembaca yang sudah download aplikasi ini dalam telefon pintar masing-masing. Fungsi macam whatsapp tetapi ada beberapa penambahbaikan. Antaranya, bilangan ahli dalam kumpulan untuk aplikasi baru ini sehingga 100 orang. Wow...bertambah meriah sesuatu group tu! Whatsapp cuma maksima 50 orang pun macam dah ramai...Inikan pula 100 orang tu...

Selaian itu Telegram juga membolehkan kita memuatnaik gambar terus daripada website, tanpa perlu menyalinnya terlebih dahulu.Wah..seronoknya...Yang penting juga aplikasi ini adalah percuma buat masa ini. Jadi pengguna IOS dan Android apa lagi...bolehlah cuba..

4 comments:

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.