Friday, July 4, 2014

Pokok jambu dah berbuah


Berbudi pada tanah, akan dapat hasilnya. Pokok jambu yang saya tanam setahun yang lalu sudahpun berbuah. Kali kedua pokok jambu ini mengeluarkan bunga dan buah. Kali pertama dulu tak sempat besar buahnya, gugur ke bumi..Harap buah untuk kali kedua ini boleh bertahan sehingga besar buahnya.


Pokok jambu ni membesar tanpa belaian si pemiliknya. Kasihan...kan? Maklumlah sibuk jer...Kalau ada masa pun banyak kerja-kerja lain macam memotong rumput dan membersihkan halaman rumah. Maka tak sempatlah nak siram atau letak baja ker apa kat pokok ni. Hmmm alasanlah tu..


Semoga buah jambu ini akan terus membesar dengan baik.
Tak sabar nak tengok hasilnya nanti.

No comments: