Saturday, December 20, 2014

Roti jala pink


Hujan-hujan musim banjir ni kan...rasa lapar, asyik nak makan aje. Maka petang ni puan isteri saya dah buatkan satu menu yang special...roti jala kaler pink. Wah...selalu roti jala warna kuning, kali ni kita buat kaler pink pula. Makan panas-panas sedap.



Proses pembuatannya, kena cekaplah buat bentuk tu. Pastu...kena cepat-cepat pula takut hangus terbakar ketika menjala...kan tak sempat nak merasa.hehe..Bentuk tu boleh dibuat mengikut keinginan hati. Gulung pun boleh, lipat tiga segi pun boleh.



Jangan lupa....kari ayam.
Kalau roti jala tu cantik tapi kari ayam tak sedap, tak jadi juga kan.
Haa...buatlah sesedap rasa.


Yang ni gambar ketika sedang menjala.Hehe..


Tadaaa....dah siap.
Silakan makan...


Itu saja menu kita petang ni.
Selamat menjamu selera.


1 comment:

Izzati Amira said...

saya bab roti jala nih memang feveret!! first time tgok kaler pink nih. heheh