Tuesday, May 24, 2016

Pokok Bunga Kertas sedang Galak Berbunga


Lama tak buat entri pasal bunga. Nak tunjuk bunga kertas kat rumah saya yang sedang galak berbunga. Pokok bunga kertas ni memang suka berbunga ketika cuaca panas. Tapi kalau tak disiram, boleh layu juga pokok ni, terutamanya yang ditanam di dalam pasu. Bonsai bunga kertas ada 4 pasu, yang lain tanam kat atas tanah jer!



Warna bunga yang terang boleh menarik perhatian sesiapa saja yang memandang. Hmmm ada ker yang tengok pokok bunga kertas kat rumah ni. Tuan rumah jer yang tengok pun. Hehe... Pokok bunga kertas ni jenis yang tahan lasak. Sesuai dengan cuaca di kebanyakan tempat di negara kita. 



Bilalah agaknya nak tambah koleksi pokok ni!



Kepada yang berminat, bolehlah tanam kat halaman rumah yer!


1 comment:

shaizhar abu bakar said...

musim bunga kot skrg ni.
rindu zaman kecik2 dulu. depan rumah tanam pokok bunga kertas mcm2 warna.