expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, September 12, 2009

Taiping & Bukit Merah

Taiping memang terkenal dengan keindahan tasiknya dan deretan bangunan bersejarah yang masih dikekalkan.Justeru,Kelab guru dan kakitangan SMKAM telah bersepakat untuk mengadakan hari keluarga di Taiping.Pada 8 September 2007,konvoi beberapa buah kereta guru dan bas smkam telah bertolak ke sana.Kami bermalam di hotel Seri Malaysia Taiping.Pada sebelah malamnya,berkesempatan mengunjungi Zoo Taiping & Night Safari.Merasai sendiri kehidupan warga zoo tersebut pada waktu malam.
Keesokannya,pada sebelah pagi diadakan sukaneka untuk ahli keluarga di padang Tasik Taiping.Acara popular untuk kanak-kanak ialah tiup belon dan kutip gula-gula.Tengaharinya rombongan bertolak ke Bukit Merah Lake Town Waterpark.Inilah tempat yang ditunggu-tunggu bukan saja oleh anak-anak,malah ibu-ibu dan bapa-bapa mereka juga.Semua berpeluang 'main air'.Agak lama juga di sana sebelum kami pulang ke Kelantan pada sebelah petangnya.Kepenatan mengharungi perjalanan terbalas juga dek keseronokan bersama keluarga masing-masing sepanjang berada di sana.Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.