Thursday, November 4, 2010

Lukisan bogel dilelong RM213 juta

Sanggupkah atau mampukah anda membeli lukisan kat atas tu
dengan harga RM213 juta?
Rasanya kalau ada duit sebanyak itu
baik digunakan untuk perkara lain.
Tapi itulah seni namanya
hanya orang yang mampu menilainya saja
sanggup mendapatkan karya seni itu biarpun mahal
Itu baru gambar tau!
agaknya kalau betul-betul bogel...berapalah orang nak bayar yer?
hehe...macam-macamlah dunia akhir zaman ni.

p/s:kepada yang ada bakat melukis tu..haa..mungkin lukisan anda akan bernilai tinggi suatu hari nanti.
mungkin masa tu anda pun tak sedar lukisan anda itu sangat mahal harganya....

jom baca berita sebenarnya.........

*
*
*
*
*

NEW YORK - Satu lukisan seorang wanita bogel yang dihasilkan oleh Amedeo Modigliani dilelong di sini pada harga AS$68.9 juta (RM213 juta) kelmarin.
Rumah Lelongan Sotheby's menyatakan lima pembida bersaing untuk membeli lukisan yang berjudul La Belle Romaine itu.
Lukisan itu pada awalnya dilelong pada harga AS$40 juta (RM123 juta).
Pembeli lukisan baru itu tidak didedahkan.
Pelukis lukisan itu hidup di antara 1884 hingga 1920.
Pada mulanya, pelukis itu menumpukan perhatian terhadap kerja-kerja mengukir tetapi mengubah untuk melukis kerana masalah kesihatan. - Agensi
sumber:Kosmo Online 4/11/2010

4 comments:

intan izani said...

bagi free pun taknak..
huhu

eiela said...

hu,,tak sanggup mau beli lukisan tuh. tapi memang harga sesebuah lukisan mahal pun. Lukisan yang kita tengok macam serabut tuh nilai dia puluhan ribu. hanya orang seni je yg faham nilai dia. macam lukisan monalisa tuh, berapa RM plak nilainya.

nurezzat said...

taknak lahh lukisan camtu..
menyemak rumah je..
malaikat pon tak masuk..

diana said...

baik beli benda lain..
beli rumah yang siap dengan perabot ..
pastu petang2 shopping saja..
bukak bisnes nasik lemak ke....
wah!!tetiba saya terberangan...

Ping.busuk.org