Monday, December 27, 2010

Bil:dah bayar ker belum?

Assalamualaikum dan salam ceria.

Perkara yang tak boleh dielakkan
apabila tibanya setiap hujung bulan
ialah kedatangan bil-bil.
Bil apa tu?
haa...macam-macamlah...
elektrik,air,telefon,internet,dan sebagainya.

Dah kita guna...kena bayarlah kan.
mana ada benda free lagi kat dunia sekarang ni.
Bukan saja nak guna kena bayar,
kalau nak buang pun kena bayar tau!
contohnya nak buang air pun kena bayar tau!
kalau dulu sekali masuk
10 sen jer,sekarang dah 30 sen.

Berbalik pasal bil-bil ni
kadang-kadang terlupa juga untuk membayarnya.
Maklumlah sibuk dengan urusan dunia ni.hahaha..
Maka jadilah bil-bil tertunggak.
Itu yang penat sikit nak bayar apabila
banyak sangat yang tertunggak.
Lebih malang lagi kalau bekalan elektrik,air atau
internet kena potong sebab tak bayar bil.

Zaman dah berubah.
Sekarang kita tak perlu beratur di pejabat pos lagi
untuk bayar segala macam bil tu.
Duduk saja depan komputer
segala bil boleh dijelaskan dengan syarat
duit dalam akaun tu ada...senang kan!

1 comment:

PuaN su SU said...

BETUL...BETUL...
KLIK...KLIK JA.....SETEL