Wednesday, January 5, 2011

Selepas ini apa lagi mahu naik?

Assalamualaikum dan salam ceria.

Masuk jer tahun baru,
macam-macam dah naik harga.
daripada makanan,minuman hinggalah perkhidmatan.
Kalau gaji naik pun macam
takde maknanya...
tak boleh nak buat simpanan sebab kos hidup
semakin meningkat.

terbaru....
jom baca dan renung-renungkanlah....

Harga petrol RON97, minyak tanah naik

KUALA LUMPUR - Harga petrol RON97 dan minyak tanah masing-masing naik sebanyak 10 sen seliter mulai tengah malam tadi, kata Presiden Persatuan Penjual Petrol Malaysia (PDAM), Datuk Hashim Othman.
Beliau berkata, dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 naik kepada RM2.40 seliter (sebelum ini RM2.30 seliter) sementara minyak tanah kepada RM2.50 seliter.

Hashim yang dihubungi berkata, beliau dimaklumkan mengenai kenaikan harga kedua-dua minyak tersebut oleh pihak berkuasa malam tadi.

Harga bahan binaan dijangka naik

KUALA LUMPUR - Persatuan Pemborong Binaan Malaysia (MBAM) menjangkakan peningkatan harga bahan mentah bagi industri pembinaan tahun ini, namun masih pada tahap yang berpatutan.
Presidennya, Kwan Foh Kwai, berkata persatuan itu menjangkakan peningkatan itu kurang daripada 10 peratus.

"Jika kenaikan harga bahan mentah lebih daripada 10 peratus, peserta industri akan mencari sumber alternatif.
"Harga bahan mentah sentiasa ditentukan oleh kuasa pasaran, walaupun akan ada kenaikan harga tetapi dalam peratusan yang berpatutan," katanya kepada pemberita selepas upacara menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara MBAM dengan Universiti Terbuka Malaysia (OUM) di sini semalam.

Mengenai prospek industri bagi 2011, Foh Kwai berkata, MBAM yakin tahun ini menjanjikan keadaan yang baik, disokong oleh pelaksanaan projek di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) dan Program Transformasi Ekonomi (ETF).

Sementara itu, menyentuh mengenai MoU yang ditandatangani semalam, beliau berkata, kedua-dua pihak akan bekerjasama untuk menghasilkan program-program pendidikan dan latihan bagi industri pembinaan.

sumber:Kosmo online:5/1/11

2 comments:

Kuman Chaos said...

hmm nak kena tambah productivity nih...lepas ni mesti RON95 lak naik nih...
kuman "Tornado Wash pulak!!." Entry

diana said...

tu la kan..
baru ja dok naik hari tu..
ni naik lagi..
nak jimat macam mana lagi tak tau la..sekarang ni kalau ada kereta buat hiasan kat umah je la..
nak bejalan ke apa sebulan sekali je..
tu pun takat pi tesco ja..beli barang dapur..
hahahahah..sanggup dak??