Monday, March 7, 2011

Cepat...cepat...Free !!

Apa yang free hari ni?
KM7 nak bercerita pasal apa-apa yang free.
Semua orang suka kalau dapat barang free kan?
Makan free pun ramai yang suka,
sehingga sanggup makan melebihi had.
maklumlah free...

Sikap orang kita,
kalau ada sesuatu yang free
maka berebut-rebutlah mendapatkannya.
Kalau betul-betul free tak apa la..
tapi ada sesetengah barangan tu
kita kena beli dulu sesuatu barangan lain
baru dapat hadiah percuma tu.
Haa...kat sinilah pengguna tertipu.
Dek kerana nak kan hadiah percuma tu
maka kena beli barangan yang mungkin
tidak diperlukan.

Ada juga kes 
barangan free ini diberikan untuk tujuan promosi.
dengan kata lain untuk menarik pelanggan baru.
Secara logiknya ada ker
seseorang atau pihak tertentu
memberikan kepada kita sesuatu itu
betul-betul secara percuma?
hmm mesti ada sesuatu di sebaliknya.
fikir-fikirkan.

5 comments:

SoLy SoLicious said...

saya suke teramat kalau dapat barang free!! haha

caliph shuriken said...

xde yg percuma kt mana2 pun, hukk...

latest en3: ~ blue diamond ~

zmah said...

Free semua suka tapi kena hati-hati.

Ummi Humaira said...

assalamualaikum KM7

saper le yg sanggup nk bagi barang (hadiah)free tanpa ada tujuan sebenar, kecuali mak ayah sendiri jer le ...

mohamadSaleh said...

kalau kitay yg bagi free ada maksud tak? macam tuelah orang... fikir2kan