Tuesday, March 8, 2011

Memasak atau tunggu nak makan jer...

(foto hiasan:Google)

Kalau diberi pilihan
sama ada memasak atau makan,
mana satu yang anda pilih?
Rasanya ramai yang akan pilih makan.
Sebabnya makan itu mudah
manakala memasak itu memerlukan kepakaran dan masa.

Bagaimanapun kedua-duanya penting.
Kalau tak ada yang nak memasak
macam mana nak makan.
Begitu juga kalau tak ada yang nak makan,
memasak sedap-sedap pun tak guna kan.

haa..jadi kat rumah tu
kena ada yang rajin memasak
dan juga yang rajin makan.
Barulah meriah dapur rumah tu.
Masalah timbul apabila
ada yang nak makan tapi
tak ada yang nak memasak.huhu..

Peringatan kepada tukang makan..
kalau masakan tukang masak tu
tak berapa menepati selera tekak anda,
buat-buat sedaplah yer..hehe.
kalau merajuk nanti makan kat kedai lah jawabnya.
Ok selamat memasak dan selamat makan.


4 comments:

padle said...

makan kat UPTEN je..(name spesel tok fudcourt kat uniten)

intan.maisarah said...

hehe. hari hari kene pikir, nak masak apa

adhemo said...

wahhh keren nigh kang

miezaniera said...

suke makan je..penat nk pk nk masak apa..