Friday, May 27, 2011

Terserempak kekasih lama

Gambar hiasan:Google

Semasa anda sedang bersiar-siar bersama kekasih baru, tiba-tiba muncul kekasih lama anda.Apakah reaksi spontan anda?

Alamak...entri KM7 kali ni agak jiwang pula.Harap maaf kepada yang tak berkenaan.Saja jer nak mencabar minda.Berbalik kepada topik asal...agaknya apa yang akan berlaku yer apabila terserempak semula dengan orang yang pernah bertakhta di hati kita suatu masa dahulu?

Buat-buat tak kenal?-Ini kes tak mahu kekasih baru tahu ler tu.Hmmm dibuatnya kekasih lama tu datang tegur kita,tak ker haru jadinya.

Buat selamba...tegur dia-Ini rasanya langkah yang baik juga.Yer la...buat apa nak masam-masam muka....dah takde jodohlah katakan.

Perkenalkan kekasih baru-Ini macam nak menunjuk-nunjuk pula.Lebih-lebih lagi kalau kekasih baru kita tu banyak kelebihannya berbanding kekasih lama.Tapi kalau dia juga ada buah hati baru yang lebih kacak/jelita berbanding kita.Camana tu?

Senyum dari jauh-boleh ker?bimbang ada yang terasa hati pula.

Ajak berbual-bual di restoran-Ini kes berat..nampak sangat macam nak sambung balik perhubungan yang dah terputus.Biarpun kita ditemani kekasih baru,hati kekasih baru tu kena jaga juga tau!

Entahlah...itu jer kot.Anda mungkin ada idea yang lebih bagus....silakan...

3 comments:

Cendana Kasih said...

Hahaha...suka topik ni.. bagi saya, mmg teringin sangat nk jumpa..wakahkahkah... yer lah, nk tau jugak macam mana rupa dia, lagik hensome ke? atau dah berserabai... tp tak tegur laa.. mungkin cuma senyum dari jauh jer...

namun, setakat ni saya belum pernah bersua, cuma di Fb ada la add... tu pun tak selalu menyapa.. masing2 takut ada hati yang terguris

KM7 said...

wah...kisah benar tu!hehe

missSenget said...

kalau masa jumpa tu masing2 tengah santai,
tak salah kot nk lepak sesama...

tapi takpernah da pun..