expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, May 27, 2011

Blogwalking melalui blog list

Jom blogwalking

Wah..masing-masing sibuk berblogwalking.Ada banyak sebab orang blogwalking tu.Ada yang nak naikkan jumlah trafik blog.Ada juga sekadar nak membaca entri-entri baru blog orang lain.Tak kurang juga nak promosi blog sendiri supaya dikenali juga dalam dunia blogging ni.

KM7 nak tanya satu soalan..Kalau anda blogwalking tu...anda mulakan dari mana?Maksud KM7 macamana anda terjah blog-blog lain tu?Dari senarai shoutmix box ker...dari blog list ker atau dari dashboard?Kalau KM7,KM7 lebih suka mulakan dari shoutmix dulu.Yer la...balas kunjungan blogger yang meninggalkan jejak di shoutmix tu dulu.

Kemudian baru melihat senarai blog dalam blog list.Mana-mana blog yang baru update tu KM7 akan terjah dan baca.Dah masuk blog orang tu...nampak ada jer blog list lain...KM7  tengoklah tajuk-tajuk best,KM7 akan melawat juga blog tu.Nampak tak pentingnya kegunaan blog list tu?Kadang-kadang secara tak sengaja kita melawat sesuatu blog yang tersenarai dalam blog list semata-mata nak tahu lebih lanjut pasal entri. Di sini juga,peranan tajuk entri tu sangat penting...mesti gempak!

Jadi bagi mereka yang mengabaikan blog list tu,elok fikir banyak kali.Pasal apa...banyak juga blog yang KM7 masuk,didapati senarai blog list mereka dah banyak yang tak update.Ada yang sudah melebihi 2 bulan.Hmm..kalau KM7 lah,elok gantikan saja link blog berkenaan dengan blog baru.Tapi kalau link blog berkenaan ada nilai sentimental bagi diri anda...nak buat camana kan..teruskanlah!

Pendek kata,KM7 suka merayau dari satu blog ke satu blog yang lain melalui blog list yang terdapat dalam blog.Anda pula bagaimana?

8 comments:

  1. Salam kenal...memang selalu blogwalking ni...sama la memula balas kunjungan org dulu pastu baru pi dashboard tengok blog yg ada entry terbaru yang menarik...

    ReplyDelete
  2. selamat petang..
    sy akn bw bg blogger yg tglkn jejak.then baru tgk dashboard.

    ReplyDelete
  3. saya utamakan blogwalking melalui komen2 kat entri..itu cara saya yg pertama..kedua melalui shoutbox..dan last,melalui bloglist.. :)

    ReplyDelete
  4. terima kasih kpd semua yg komen kat sini.nampaknya macam2 cara nak blogwalking ni.

    ReplyDelete
  5. Pertama dari shoutmix kerana menghargai/membalas kunjungan mereka yang datang melawat kita yang kedua baru dashboard.

    ReplyDelete
  6. first dari chatbox
    then pi baca blognya, klu menarik komen

    klu ada yg dtg komen, pi lawat balik

    klu ada yg follow, pi lawat balik

    then, klu sentiasa keep in touch, akan letak kat bloglist

    macam tu rutin bw sampai skang

    refer dari bloglist yg akan kekal lama, bw sepanjang masa selagi entri baru ada

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.