Sunday, May 22, 2011

Pakaian lama:Apakah kesudahannya?

Baju Pakcik Google

Kita semua tak lepas daripada membeli pakaian baru.Tak kiralah setiap bulan ker atau setiap kali tibanya hari perayaan.Seronok betul dapat pakaian baru kan...Persoalannya ke manakah pakaian lama kita tu?Adakah masih tergantung dalam almari yang sama, atau sudahpun dilipat-lipat kemudian disimpan di bawah katil?huhu...kesian betul..

Ada juga yang berhati mulia,memberi pakaian lama atau yang sudah tidak dikehendaki itu kepada orang lain seperti adik-beradik,saudara-mara mahupun jiran tetangga.Baguslah tu,sekurang-kurangnya tak menyemakkan almari.Tapi kalau tak ada orang nak terima pakaian lama tu macamana yer..

Haa..kalau KM7 lah,penyelesaian jangka pendeknya senang jer.Beli banyak-banyak kotak kat bawah ni, kemudian masukkan pakaian yang tak mahu dipakai lagi tu.Hmm baru tak bersepah.
Pinjam kotak google
Kotak-kotak berisi pakaian tadi bolehlah disusun kemas-kemas dalam stor.Hehe...Suatu hari nanti bolehlah dibuka semula kotak-kotak tu untuk melihat pakaian lama yang sudah tinggal sejarah.Nak best lagi...kotak-kotak tu boleh dijadikan harta peninggalan buat anak-cucu apabila kita sudah tiada di dunia ini.Camana ok tak?

4 comments:

missdora said...

hehe, bagi org je..

Freaky said...

biasanya baju lama bg kt orang. x nak semak kat rumah. huhu

Let the Pictures Fool You

blog-tips-kurus said...

agak2 dah tak nak tu, cepat2 asingkan utk disedekahkan kepada mereka yg lebih memerlukan.. :)

TheChekJah said...

menarik tu km7.. kalo jah, jah gantung je kat almari supaya lipas-lipas n tikus2 tu boleh tolong jagakan.... kah3...