Saturday, June 2, 2012

Macam-macam kuih ada


   Bahagian kedua entri pasal Pesta Thai ni,saya akan mengetengahkan beberapa lagi makanan 
yang dijual di sana.Gambar di atas tu adalah antara makanan yang saya beli semasa 
mengunjungi Pesta Thai yang masih berlangsung di Kota Bharu.
                        Kenal tak dengan makanan tersebut?saya pun baru kenal.hehe...jom saksikan...


 
 Yang ni pulut mempelam...hmm sedapnya...Ada 4 warna pulut
Sedikit santan dan yang wajibnya buah mempelam.

 Laksa Siam...
sebelum ni pun saya dah pernah makan laksa ni.
rasanya...sedap juga!
Gambar di bawah ni pula sebahgian daripada
panorama semasa pesta ini berlangsung.

Kuih terakhir dalam entri kedua ni adalah
kuih mangkuk.
Tak tahulah pula macamana kuih ni mendapat nama.
Ok..itu saja yang sempat saya siarkan dalam entri kedua ini.
Jumpa lagi dalam entri akan datang.

             [Pesta Thai Bahagian KEDUA]

3 comments:

ahsfantasy24 said...

nak g, tapi tak sempat ;(

Aida Omar said...

erkk.. sedapnya laksa siam.. kuih mangkuk? baiklah baru pertama kali dengar.. hehe.. apa rasa dia ek?

pelangi sepi said...

masakan Thailand mmg sedap

Ping.busuk.org