expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, June 2, 2012

Kenapa blog list tu penting?

Salam sejahtera semua.Kali ni saya nak cerita pasal kepentingan blog list dalam blog.Secara peribadi saya berpendapat meletakkan blog list dalam blog sendiri ni sangat penting.Buktinya apabila tuan blog tu buka jer blog sendiri maka akan terpaparlah entri baru yang di update oleh rakan blogger dalam blog list kita tu.Jadi...
secara sengaja atau tidak,kita akan melawat blog mereka untuk mengetahui perkara yang dipaparkan itu.

Bayangkan kalau takde blog list ni..kita kena buka dashboard dulu untuk melihat update terkini blog yang kita follow.Ini akan mengambil masa...dan saya memang tak gemar melakukannya.Saya sering blogwalking berdasarkan blog list dalam blog saya.Justeru,beruntunglah tuan punya blog yang tersenarai dalam blog list saya tu!

Tajuk blog list saya tu Blog list suka = suka.Maknanya tuan blog yang link kan blog saya ke dalam blog list mereka saja yang akan saya masukkan link blog mereka ke dalam blog list saya tu.Kira adil lah kan...Tapi ada juga jenis yang suka masukkan link blog kesukaan mereka ke dalam blog list sendiri untuk mengetahui update terkini blogger kesukaan mereka.Tapi adakah itu membantu mempromosikan blog kita sendiri?Saya rasa kita promosikan lagi blog orang lain...tapi orang tu tak promote pun blog kita...hmmm masing-masing punya pendapatlah kan.

Kesimpulannya...blog list tu penting.Kepada rakan-rakan yang nak tukar link dalam blog list...boleh maklumkan kepada saya dalam ruangan komen.Tak kiralah blog anda tu baru ker lama.Janji kita seronok berblog dan saling membantu mempromosikan blog masing-masing.Terima kasih.

2 comments:

  1. As salam.
    Betul tu...saya setuju.

    ReplyDelete
  2. askom
    anna pun nk tersenarai blog list lg pun anna br jer berjinak2 nk buat blog nnt mn au cikgu boleh ajar anna

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.