Monday, December 31, 2012

Budak-budak main hujan


Sejak malam tadi hujan lebat turun mencurah-curah.Agaknya banjir kali kedua pula ni.Tengoklah gambar tu..hehe ekslusif budak-budak main hujan.Pantang hujan turun mesti nak main air.Esok dah sekolah.....jangan main hujan kat sekolah pula.

Anda juga pasti ada kenangan main hujan...macam saya.hehe.Paling best lepas main hujan,pasti rasa lapar.Masa tu sebutlah apa saja makanan,semua sedap.Ubi kayu dan air kopi pun boleh habis dimakan.

Tapi zaman sekarang tak ramai budak-budak suka main hujan.Apatah lagi kalau tinggal di bandar.Mandi hujan dalam bilik air aje....Berbeza dengan dulu,bukan setakat mandi hujan,tapi macam-macam permainan turut serta dalam hujan tu.ishhh...nostalgia pulak dah.

5 comments:

trah zain said...

wow,, bestnye dpt main hujan,,huhu
saya tak pernah dapat main hujan dengan hepy, lepas balik rumah confirm kena cubit dgn mak,,kenangan zaman muda,,haha

miz ruha said...

main hujan memang best,,, tapi bila tetiba demam, itu yang tak best....

selamat tahun baru 2013... ^_^

Hanif Idrus said...

Demam ler tu...jihihi
Datang sini nak mengucapkan Selamat Tahun baru 2013....semoga persahabatan kita kekal berkekalan

sukiman said...

bestnya mandi hujan...

Eca Dwinky Asha said...

bestnya.eca pun suka gk main hujan ne