Wednesday, February 27, 2013

Barang berjenama lebih berkualiti?


Gambar kat atas tu hiasan semata-mata.Entri kali ni mengajak kita berfikir tentang pembelian barangan berjenama.Menurut seorang rakan,dia lebih percaya kepada barangan berjenama atas faktor kualiti.Sebab itulah saya perhatikan kereta,pakaian,kasut dan segalanya mesti berjenama.Memang semua barang ada jenama kan...tapi berjenama di sini ialah jenama yang terkenal.

Bagi saya pendapat itu ada kebenarannya.Pengalaman sendiri pernah terkena,membeli barang berjenama 'pasar malam' tak tahan lama rosak itu dan ini...

Faktor kewangan juga mempengaruhi kita membeli barangan berjenama.Kalau duit banyak,bolehlah beli barang berjenama kan!Orang kaya mesti fikirkan jenama.Bagi yang kurang berkemampuan,asalkan dapat beli barang tu pun dikira bagus.

3 comments:

el said...

aah brg berkualiti dan berjenama tahan lasak..leh pki lama

mmg lau beli brg pasar malam or kt kedai cokia..mmg x tahan lah..kejap jek..

tu yg lau ada duit beli je barangan jenama ni...lau xde duit..simpan skit2..xpun instalment kan ada..hahahaha

sukiman said...

saya suka barang berjenama walaupun saya tidak mampu.

saya kena simpan duit sikit-sikit.

Saya setuju walaupun bukan semua barang berjenama ok tetapi barang yang berjenama dan unggul di pasaran memang mendapat permintaan daripada pengguna.Pengguna percaya akan kualitinya.

nini said...

biasanya macam tu lah....kalo tepon, saya lagi percaya nokia daripada yang lain2...hehe