Tuesday, March 26, 2013

Culik atau colek?


Culik atau colek?Hmmmm dua-dua tu ada makna.Kali ni nak sembang pasal colek lah.Bukan bulan puasa jer orang suka makan colek ni..Hari-hari biasa pun sedap.Banyak jenis colek ni...popularnya colek buah.

Kalau kat kampung,acara makan colek ni lebih sedap dilakukan beramai-ramai atau berjemaah.hehe...berebut-rebut tu yang sedap.Jenis buah pula seperti kelubi,mempelam,katak puru,jambu atau apa-apalah...strawberi pun ok juga..

Gambar kat atas tu penjual colek buah kat pantai Irama,Bachok.Macam-macam buah ada,dan boleh dicampur.Harganya RM2 untuk satu bekas gelas plastik tu.Dulu dalam polisterin...sekarang dalam gelas plastik pula.

Hmmmm...sedap ni.jom makan colek...lepas makan boleh culik gigi.Awas...jangan sampai ada yang kena culik ketika sedang makan colek.

1 comment:

jaakechik said...

sedaknyo co'lekk...saya berehi tuu...heee!