Thursday, November 28, 2013

Kisah jagung malang!


Sedap kan makan jagung.Tak kiralah jagung rebus...bakar...pop corn dan sebagainya. Hari tu teringin nak makan jagung rebus. Biasanya saya beli daripada penjual yang sama sebab dah tahu kualiti dan rasa jagung rebusnya. Tapi kali ni makcik tu takde pula..maka belilah dengan orang lain.

Masa beli tu bimbang juga sebab pernah terkena jagung yang dibeli terasa tawar jer...lupa bubuh garam lah tu! Ahhh...lupakan...itu makcik lain dan di tempat lain.Maka saya pun nak belilah.Belum apa-apa makcik ni dah terlebih promosi kononnya jagung yang dijualnya  itu muda, banyak isi dan sedap..Dalam hati saya terdetik..ni kalau cakap lebih-lebih ni mesti tak sedap.Saja nak kasi laku barangnya! Hmmm fikir positif, saya beli jer...

Sampai di rumah terus makan.....Memang sah dah betul sangkaan saya. Jagung tu dahlah tua...keras dan tawar! hampeh betul la...hilang mood nak makan. kesudahan cerita, 4 tongkol jagung tu berakhir dalam tong sampah. Lepas ni tak mahu dah beli barang yang dipromosi lebih-lebih....

2 comments:

Huny eda said...

suka makan jaguang bakar..hihi

Siara Elina said...

hihi kat tempat saya xde jual jagung bakar... apa2 pun, tunggu je laa makcik jual jagung sedap tuu hehe