Wednesday, December 18, 2013

Lesen Memandu yang baru


Abaikan wajah muda belia dalam lesen kat atas tu.hehe...kita nak bercakap pasal lesen pula kali ni.Saya dah tukar lesen lama kepada lesen versi baru macam dalam gambar kat bawah ni.

Lesen memandu yang baru ni memang cantik...saya suka. Macam kad kredit atau kad debit jer..Warnanya yang putih tu pun nampak ekslusif. Masa menunggu untuk proses menyiapkan lesen ni sekejap jer...lebih kurang 5 minit . Cuma yang lamanya masa menunggu sebelum membuat pembayaran lesen memandu...bergantung kepada bilangan orang hari tu...kalau ramai...boleh tahan juga...hampir satu jam saya menunggu hari tu.

Lepas bayar baru ke kaunter memproses lesen...seperti mengambil gambar pasport...kat situ jer.Tak payah bawa gambar sendiri. Senang betul sekarang ni. Bawa muka jer..hehe..

Kalau nak buat lesen memandu yang baru ni,kenalah pergi ke JPJ yang berdekatan. Kalau renew lesen kat pejabat pos tak dapatlah lesen baru ni.Ok...


3 comments:

Normi Nieza said...

kita renew kat pejabat pos jer..:)

Norhasniza Khalid said...

cantik lesen memandu sekarang.. mama next year renew..

Mohd Ghazali Abdullah said...

renew sekarang pun takpe...tarikhnya akan forward...