Monday, December 2, 2013

Tarif elektrik naik mulai 1 Januari 2014

petikan utusan online

Tak sampai sebulan lagi nak masuk tahun baru 2014. Macam-macam perkara nak kena fikir ni....pasal kerja, pasal persekolahan anak-anak...dan penting juga pasal perbelanjaan kos hidup yang semakin naik. Hari tu naik harga petrol...Terbaru yang akan naik ialah tarif elektrik.Hmmm pendek kata semua naik.Hujan saja turun ke bumi!

Sebagai pengguna kita kena ambil langkah berjimat-cermat terhadap penggunaan elektrik...Tutup mana-mana lampu yang tak perlu atau tidur jer dalam gelap.huhu...ada yang tak lena nanti kalau dah biasa tidur dalam terang.Nak jimat juga...sila pasang lilin jer...opss..lilin pun kena beli juga kan!

Memang free kalau penggunaan di bawah RM 20...Tapi berapa orang sangatlah yang menggunakan elektrik di bawah RM 20 . Susah juga jadi orang kaya ni kan,macam-macam nak kena bayar.haha.... Generasi akan datang kena bersedia dengan segala macam harga yang akan naik...Saya terfikir...macamana lah nasib orang yang tak berpendapatan tetap untuk menghadapi segala kenaikan harga barang dan perkhidmatan ini.

Kepada blogger...perlukah mengurangkan aktiviti berblog untuk mengurangkan penggunaan elektrik?

4 comments:

Ahmad Zaki said...

Tu la KM7,janji ditepati. Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Rasanya tiap bulan dah cuba terbaik untuk berjimat cermat, tapi masih tak cukup. Gaji naik setahun sekali. Tu pun tak banyak, bila tang barang semua naik setahun berkali2... =(

ZH Blogger

muhammad azuan said...

naik lagi??? :O agagagagaga

Akeyla Azmi said...

Oops. Lilin pun nak kena beli jugak ayoyo hahahahahha.
Haih. Janji dicapati ni lol

Niesa said...

lepas ni apa lg alasan dorg?eii... lepas ni kalau nk blogging kena ddk mcd ke,kfc ke..pakai letrik kt situ..boleh ke cm tu?hehe