Sunday, January 19, 2014

Basuh kereta sendiri


Tengok tu...rajinnya...habis anak-beranak mencuci kereta. Satu contoh yang baik dan mesti dicontohi..Haha...rasa macam nak gelakkan diri sendiri pula.Sila jangan marah...Bukan selalu pun...



Tak tahu kenapa...tiba-tiba rajin pula nak mencuci kereta sendiri. Biasa basuh kat kedai jer. Kalau kata nak berjimat RM 10 - RM 15 tu rasanya tidak...sebab lebih dari jumlah tu pun habis juga berbelanja.Hmm..nak keluarkan peluh sikit, sambil bermesra dengan anak-anak..Ok tak alasan tu?


Mungkin ada yang nampak macam hutan jer keliling rumah saya tu. Siap gambarkan harimau,beruang dan lain-lain lagi ker?Oh tidak...sebenarnya pokok buah-buahan tinggi sebelah pagar sebaris tu jer..Sebelahnya ada 3 buah banglo yang terselindung dek ketinggian pokok-pokok tu. Kira jiran-jiran saya berada di sebalik pokok-pokok  lah yer. Bilalah agaknya tuan tanah yang sekangkang kera tu nak bersihkan 'hutannya' tu.

2 comments: