Monday, January 6, 2014

Lembu naik kereta

Muka depan Berita Harian 6.1.14

Macam-macam dunia hari ini.....rasa lucu pun ada tengok lembu naik kereta ni.hehe...Muka depan Berita Harian hari ni ada gambar lembu naik kereta. Bukan sebarang lembu tu...lembu yang dicuri di Sungai Lembu, Bukit Mertajam. Empat ekor lembu disumbat dalam satu kereta.Mungkin ada yang tertanya-tanya...Begitu senang nak curi lembu? 

Memang senang la... sebab lembu tu terlebih dahulu disumpit dengan ubat pelali. Susah juga ni, nak ternak lembu pun kena berhati-hati. Rajin-rajinlah kira jumlah lembu yang dibela tu. Kot-kot ada lembu yang dicuri pula.

sumber:Whatsapp
Gambar kat atas ni adalah gambar yang banyak tersebar dalam whatsapp pasal kecurian lembu menggunakan kereta. Berhati-hatilah sekarang...macam-macam cara orang mencuri....

1 comment:

Normi Nieza said...

alahai ciannya lembu2 tu..huhu