expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, January 7, 2014

Tips penjagaan ball pen


Setiap kali beli pen baru...ada-ada saja pen yang hilang......beli lagi...kemudian hilang lagi.Biasanya kalau pen tu harga murah kita tak kisah sangat kalau hilang. Tapi kan....zaman semua barang naik ni,eloklah kita jaga pen masing-masing. Jom saya beri tips mudah untuk menjaga pen agar tidak hilang atau tertukar dengan pen rakan sekerja yang lain. Caranya mudah saja...

Biasanya ball pen ni boleh dibuka batangnya. Jadi anda bukalah batang pen ni....dan masukkan kertas yang tetulis nama sendiri. Anda juga boleh tulis nombor telefon kalau mahu. Kemudian masukkan ke dalam batang pen berkenaan macam dalam gambar di atas. 

Memang terbukti berkesan, tidak akan tertukar dengan rakan sekerja yang lain. Best lagi ada orang tolong hantar balik pen tu kepada kita. Kalau ada yang baik hati, mereka akan menelefon kita maklumkan pen tersebut..ohh..terharunya...Silap haribulan ada yang menelefon nak berkenalan...haha..Tips ini berkesan apabila orang yang menjumpainya adalah orang yang baik...bukan jenis yang nak ambil barang orang lain.hehe...Ok..selamat mencuba.


6 comments:

  1. haha. idea yang bagus ni... nak guna sticker yg ada nama kita pun boleh.. lekat je.. :)

    ReplyDelete
  2. Ahahahha eh bagus lah cikgu :DDD
    sebab sometimes bila jatuh gegar habis tersekat dakwat. Boleh lah letak extra kertas huhuhu

    elak tersekat dakwat huhu

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. Info yang bagus dan boleh diamalkan. Hehe.

    Kesihatan yang baik bermula daripada makanan. Klik --> Vitamin Suci untuk info lanjut. Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. terbaiklah cikgu ! hehe saya tak letak nama. tapi saya letak cebisan kertas pembalut hadiah dalam pen tuu.. hehehe apa2 pun, nice tips cikgu =)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.