Friday, October 29, 2010

Bola punya pasal


Bola punya pasal..... 
orang berebut-rebut dapatkan tiket
mahal sikit pun tak mengapa
janji dapat menonton perlawanan akhir ini.

Bola punya pasal
berpusu-pusu ke Bukit Jalil
hujan panas tak jadi halangan
asalkan dapat memberi sokongan

Bola punya pasal
ada hati yang terluka
tak dapat masuk ke dalam stadium
lantaran kuota sudahpun penuh

Bola punya pasal
kesesakan lalu lintas dan kibaran bendera
menjadi penyeri jalanan
seolah-olah inilah pestanya

Bola punya pasal
akan berlakukah perbalahan
dek sokongan yang keterlaluan
menjarakkan lagi silaturrahim

Bola punya pasal
boleh menyatukan warga di bawah satu bendera
melupakan seketika warna kulit dan fahaman
kemenangan lebih utama

Bola punya pasal
macam-macam boleh jadi
biarpun saiznya kecil 
tapi besar pengaruhnya.





5 comments:

diana said...

bergaduh pasal politik
dengan bergaduh pasal bola..
mana yang lebih tak berfaedah??
hehehehhe

KM7 said...

kalau dah nama bergaduh tu...
dua2 tak berfaedah.

penaberkala said...

bola punya pasal
harap-harap kemenangan berpihak kepada kelantan
semoga tiada lagi perbalahan
sama-sama raikan perlawanan
kemenangan mahupun kekalahan
dalam keadaan yg aman

all the best red worriors

RAFHAN ~peace~ said...

sokong kelantan la kali ni, utk final PM. Nak sokong negeri sendiri xdpt masuk final (perak). Harap2 xde insiden yg x diingini time final nnti..

eiela said...

macam-macam boleh jadikan pasal bola je. ngeri,,hope kali nih janganlah ada insiden lagi. menakutkan je.