Wednesday, October 27, 2010

Bosan makan nasi?

 (foto:Google)
Tengok nasi lemak tu...nampak sedap jer kan?wah...laparlah pula.
ada sesiapa yang belum makan?maaflah kalau foto tu menyebabkan tiba-tiba
saja anda berasa lapar.Tak apa lepas baca n3 KM7 ni boleh kita 
cari nasi lemak ni.Kat mana ada nasi lemak yang sedap?
Oh ya...ada yang tak suka nasi lemak yer
jangan bimbang....kat Malaysia ni ada banyak pilihan nasi
*
*
*
*
*
*
tengok ni.......
nasi goreng pattaya pun ada ni

 (foto:Google) 
Tidak dinafikan nasi goreng pattaya ni pun sedap juga
lebih sedap kalau dimakan semasa perut lapar..betul tak?
hmmm sedap lagi kalau ada orang belanja kita makan kan...kan...
Tapi kan...ada juga orang yang dah bosan makan nasi
semua jenis nasi.....dah bosan
alahai kenapa tu?
Kalau sesekali tu kira normal lah kan
tapi kalau dah berbulan-bulan tak makan nasi
sebab dah bosan makan nasi....pelik juga tu.
lainlah kalau mereka ni menetap di negara yang orangnya 
tak makan nasi.
kat sini kita ada pilihan lain tau
ada mee,mee hun.kuew Tiau,spagetti
dan entah apa-apa nama lagi.
sebut jer nak yang digoreng,direbus,tomyam
dibakar?...heheh ada ker? 

  (foto:Google)

pendek kata setakat ni masih banyak lagi pilihan
untuk dimakan di negara kita ni.
Kalau di luar negara tu...dah ada yang menjadikan
makanan eksotik sebagai menu popular mereka.
makanan popular rakyat Malaysia
dulu,kini dan selamanya........
*
*
*
*
jeng...jeng....jeng...
*
*
*
ini dia......roti canai...........
pasangannya mestilah teh tarik kan! 

(foto:Google) 

 Sebut pasal roti canai ni kan 
ada kalangan orang kita ni suka makan roti canai
pada lewat malam...
rasanya tak berapa bagus juga tu....
tapi kalau dah lapar,nak buat macamana kan!
Jom lah pergi makan
tapi kat mana yer 
pastu siapa nak belanja ni?hehe
Selamat menjamu selera

11 comments:

CiK QiQi said...

tetiba qiqi rse lapo la plak KM7..hehehe...

darkrose~ said...

lapo aye nengokkan makanan3 tu~

suziesanji said...

vote for nasi lemak!!! oyeahhh

titirara said...

NASI LEMAK tu mcm sedap je .
fuh , terliurr .

gnesop.com said...

huhu.. best kalau perkena roti canai mlm2 nih dgn teh tarik..:)
kalau bujang dulu, mmg selalu layan roti canai.. lebih2 lagi akhir bulan...huhuhu

penaberkala said...

haha, terbaik entri
mmg kena lah klu time2 lapor ni
selalu je makan kat mample roti cnai lewat2 malam, biasa la student life

si biskut said...

besok pagi cargas cari nasi lemak lauk sotong dan pedal.

Miza Yusof said...

sedapnya. terliur. hihihi

S..U..D..@..I..S said...

KM7 saya nak capati ada ka?

KM7 said...

capati?.....
ada...semua ada di negara kita.
jangan terlebih makan sudah...

ila saHar said...

tiba2 rasa lapo... huhuhuhu