Wednesday, December 22, 2010

Panik.....!

Assalamulaikum dan salam ceria.

Seronok shopping,
barang penuh troli
sampai kat kaunter nak buat pembayaran....
alamak...dompet tak bawa pula.
Orang dah ramai beratur kat belakang.

Camana tu?
Haaa....tau panik..
itu baru satu contoh situasi
yang mungkin membuatkan kita panik kan!
agaknya apa yang patut kita buat  dalam situasi
macam tu.

Kalau KM7 lah..
elok berterus terang saja katakan tak bawa wang..
malu pun malulah kan...hehe

Beberapa cara nak hilangkan panik,
antaranya beristighfar banyak-banyak.
kemudian bayangkan perkara yang berlaku itu
biasa saja.
orang lain juga pernah mengalaminya.
Anda juga mungkin boleh buat selamba saja.

Paling penting,
rehatkan minda seketika.
Jangan terburu-buru.

p/s : Panik masa majlis akad nikah camana ya.hehee...

1 comment:

cikpuanhady said...

salam bro..

me ada buat blog baru..jom tukar link..me dah letak ur blog under hommes..

Jom skodeng :Ada blog lebih dari satu?