Wednesday, January 12, 2011

Hadiah buku: ok juga kan!


Bila kali terakhir anda terima hadiah?
KM7 dah lama tak terima hadiah.huhu..kesiannya...
Sebut pasal hadiah,
banyak benda yang kita boleh jadikan hadiah.
daripada barangan yang murah
sehinggalah yang mahal-mahal.

Walau apa juga bentuk hadiah,
yang pasti penerimanya mesti suka.
(siapa tak suka kalau percuma kan!)
tapi awas...sebarang hadiah
yang diberikan itu jangan pula berunsur rasuah.

Satu bentuk hadiah yang KM7 rasa
elok dan sesuai untuk semua peringkat umur
ialah buku.
Macam-macam jenis buku ada 
di pasaran.
Cuma penerimanya mungkin
sudah baca atau memiliki buku-buku
yang kita hadiahkan kepada mereka tu,
menyebabkab mereka tak berapa seronok kan....
tak kan nak tanya dulu kot
buku apa yang mereka nak,
tak suspen la pula kan hadiah tu.

Kalau KM7 lah,
tak kisah buku apa pun
janji orang bagi hadiah kat kita,
terima saja dengan rasa gembira dan bersyukur
atas ingatan orang kepada kita.
Marilah kita sama-sama jadikan buku
sebagai hadiah kepada seseorang...
setuju tak?

No comments: