Tuesday, December 27, 2011

Ombak besar menghakis pantai Irama Bachok

 Dua hari lepas,KM7 ke pantai Irama Bachok.
Terkejut juga tengok ombak kuat menghempas pantai.
Disertai juga tiupan angin yang agak kuat.

Lihatlah....gambar ini dirakam sekitar jam 6 petang
Ombak besar membawa air laut melepasi benteng sedia ada.

 Banyak  pokok yang tumbang.
Pokok-pokok rhu juga seolah-olah menanti masa untuk tumbang.

 Pondok-pondok sepanjang pantai pun dah tak boleh digunakan.
Menurut laporan sebuah akhbar edisi timur hari ini,
ada sebilangan pondok tersebut sudahpun ranap menyembah bumi
disebabkan pukulan ombak besar semalam.

Begitu hebat hakisan yang berlaku sepanjang pantai Irama Bachok ini.
itulah fenomena alam yang kadangkala di luar jangkaan kita.
Kepada pengunjung yang datang ke pantai ini,
berhati-hatilah dengan situasi yang berlaku ini.

8 comments:

intan.maisarah said...

kejadian alam
kuasa tuhan

majirashid said...

doloo leh lepok² kat pondok kuning tue..

penaberkala said...

subhanallah
semuanya, atas kekuasaan Allah
bencana di kuantan, di dungun, dan lepas ni tak tau di mana pulak
mungkin peringatan buat kita semua

Onitsuka_hana said...

fuyoo dah cecah tembok. hana tengok laut jauh lagi dari tembok sebelum ombak besar nie

myblog said...

pernah keluar berita kan pasal ni...
tak der maintenance kot...
dari Hanif bloglist

Koding said...

Nampaknya kena pasang tembok yang lebih kukuh lagi...
Kita hanya berusaha, Allah yang menentukan kejayaannya..

Ridhwan Othman said...

macam di teluk lipat dungun..

http://pendapatniaga.blogspot.com

miss butane said...

Resort mak sedare sy tinggl sparuh cikgu. bNyak yg rosak berbnding tsunami 2006 yg lalu.Subhanallah.