Tuesday, April 24, 2012

045: Penyiapan lantai untuk pemasangan mosaic


Salam semua.
Jumpa lagi lagi dalam entri pasal pembinaan rumah KM7 ni.
Sedar tak sedar rupa-rupanya dah masuk 
entri yang ke 45 pasal  pembinaan rumah KM7.


Kerja-kerja penyiapan lantai untuk pemasangan mosaic
hampir siap sepenuhnya.
Maknanya tak lama lagi kerja-kerja pemasangan mosaic akan dilakukan.
Alamak..nak pilih mosaic yang macam mana ni?
Ingat nak pilih yang saiz 2 kaki, tapi dengar macam-macam cerita yang tak best
pula pasal mosaic saiz berkenaan.



 Gambar kat atas tu lantai yang dah siap.



 Ruangan kat sini pun dah kering sepenuhnya.
Agaknya mosaic saiz mana dan warna apa yer yang sesuai untuk 
ruangan yang kecil macam tu?



Gambaran sebahagian daripada bahagian dalam rumah KM7.
Sehingga bertemu lagi di lain entri.

6 comments:

gnesop poseng said...

wah dah nak siap bro..
x lama lagi boleh duduk la tu

KM7 said...

yer la..
nanti nak jemput gnesop ke rumah.hehe.

Hanif Idrus said...

Satu rumah Mosaic...huh!!! DAHSYAT..Aku sememangny atak sabar nak lihat bila siap..
Ambil kesemptan vote me as blogger of the year!!!

KM7 said...

dah siap nanti..Hanif pun KM7 jemput dtg ke rumah ni yer.

ChiLaBaey's Spot said...

Wahhh hampir siap dah... Pasang floorboard.. Cantik maintanene lebih sikit..

Faizal Raidenovich said...

kalau nak cuba cara lain punya flooring,apa kata pakai epoxy.kat area dapur pakai non-slip punya epoxy.Hygiene n senang cuci,hehe!