Thursday, July 19, 2012

Cerita Kotak pensil pelajar sekolah

Menjadi pelajar sekolah tidak lengkap tanpa
memiliki kotak pensil kan!
Gambar di atas adalah sebahagian daripada 
koleksi kotak pensil pelajar saya.
Macam-macam corak dan reka bentuk,
siap pasang keychain lagi tu.

Ada orang kata bentuk,corak dan warna
kotak pensil ni menggambarkan personaliti seseorang.Betul ker?
Mungkin betul juga kan....
Kebanyakan pelajar perempuan sukakan kotak pensil
yang bercorak bunga-bungaan dan berwarna terang
berbanding pelajar  lelaki yang lebih sukakan warna gelap
dan tidak bercorak.

Agaknya berapa jumlah kotak pensil yang anda miliki
sepanjang tempoh persekolahan?
Satu untuk setahun atau satu untuk 
sepanjang tempoh persekolahan?
Berapapun jumlahnya...hakikatnya kotak pensil 
anda itu ada nostalgianya....


2 comments:

Michelle Hopell said...

betol2 tak leh tengok kotek pensil cantek terus nak .. even kwn punya pun nak.. haha~ ahh banyak lg sampah kat dlm pensil box tu,bukan pensil aje. hihihi

Scarlett O'Hara said...

Tu baru kotak pensel anak murid.Kotak pensel cikgu belum tengok lagi! :D