Friday, October 12, 2012

062:Jom melawat halaman rumah baru kami


 Tuan-tuan dan puan-puan,kali ni saya
nak tunjukkan halaman rumah baru kami,
termasuk pagarnya yang dah hampir siap.
kita mulakan dengan bahagian kiri rumah.
tayar-tayar tu sebenarnya untuk membakar longgokan pokok
yang dah kering ditebang tempohari,
tapi tak jadilah pula...sebab kami ni prihatin terhadap alam sekitar,
bimbang berlaku pencemaran alam sekitar.
Justeru longgokan tersebut ditanam saja....



 Ini juga bahagian kiri rumah.
Nampak tak pagar tu?siap dicat putih lagi bahagian bawahnya.

lagi gambar.....



 Ini juga bahagian kiri rumah,
dah nampak pun tiang pintu pagar nun di sana...
pintu pagarnya belum ditempah...hehe..



 Yang ni pandangan  betul-betul di hadapan rumah.
amacam? sesuai ker kalau halaman ni dibiarkan rumput tumbuh,
bolehlah dijadikan tempat beriadah keluarga.



 Bahagian kanan rumah
tanah yang nampak putih tu adalah laluan utama masuk ke rumah.
Ada perancangan nak tambah lagi ketinggian jalan tu.
ada ker yang nak sponsor tanah?hehe...



Ok..dah sampai pun ke halaman rumah,
iaitu sebelah kanan rumah.
Tanah untuk menambun bahagian kanan rumah tu
adalah sejumlah 10 buah anak lori.
Tak cukup lagi tu...kena tambah lagi nanti.
Bahagian depan rumah...biarlah rahsia dulu......



1 comment:

Eca Dwinky Asha said...

KM,
dari ditanam...baik tayar2 tu dijadikan hiasan di sekeliling ruma....save bajet nak menghias kan kan