Monday, October 29, 2012

Ooo macam ni sambutan raya Haji di Kelantan


Sibuk betul sekarang ni...dah habis raya baru sempat upload gambar raya.
Kat atas tu sebahagian ahli keluarga saya di pagi raya.
Jom tengok gambar ibadah korban kat kampung saya....




 Tarik...tarik...itulah lembu yang nak dikorbankan
tak susah manapun nak tumbangkan lembu tu,
syaratnya...mesti gunakan teknik yang betul.




aktiviti melapah daging korban.
mesti dilakukan dengan cermat.
kalau tak...,terburai pula perut lembu tu kan





Pembahagian daging kepada 7 bahagian,
mesti dilakukan dengan adil dan saksama.
dah siap pembahagian daging tu....bolehlah dibawa balik ke rumah
untuk dimasak atau diagih-agihkan kepada yang berkenaan.
Gambar makan daging...takde sebab dah penat.hehe..


5 comments:

Eca Dwinky Asha said...

meriah korban nya yer....

KM7 said...

hmmm...kat Kelantan ni raya haji memang meriah...penat makan daging.Tapi saya kurang minat makan daging ni.hehe..

jaakechik said...

raya di kelate memey best! meriah!

Cik P.A. said...

mmg ade dgr gak raya haji di Kelantan yg paling meriah...

Hnahdy said...

hehe baru wat entry pasal raya di kelantan :)