Wednesday, December 26, 2012

Anak ayam pelbagai warna pun ada ni


Cuba perhatikan apa dalam kotak tu?Betul ker anak-anak ayam tu?Eh...betul lah anak-anak ayam.Tak sangka anak-anak ayam ni keluar dalam pelbagai versi warna.Ada merah,hijau,biru,pink dan sebagainya.Macam mainan pula yer.

Anak-anak ayam yang sudah kehilangan ibu,apatah lagi bapanya ini dijual di pasar malam dengan harga RM5 untuk 2 ekor.Takde lah mahal sangat.Tapi jangan bela saja anak-anak ayam ni....kena bagi makan yer..haa...bagi lah nasi ker burger ker.haha..

Menurut penjual ni,warna -warna pada anak-anak ayam tu akan luntur juga dalam beberapa minggu setelah ia membesar.Cukup 40 hari,bolehlah disembelih.Dibuat lauk dan sebagainya.Teringin juga nak bela,tapi apabila memikirkan pasal kena bagi makan dan tempat tinggal ayam-ayam ni...tak jadi beli lah.

4 comments:

Eca Dwinky Asha said...

mcm xcaya je ayam ne mcm2 kaler.wakakaka.

etuza said...

alamak betul ke rtu...pelik ni

Sop Nama Saya said...

dulu masa kecik ada beli..
suka tgk.. tp kejab je.. pas tu dah balik warna asal.. hehehe

krole said...

huhuhu bule luntur lak warna tu hahaha...jahat tol peniaga tu..msti dia spray ank2 ayam tu, tol KM7...nk jaga ayam ni mmg ssh~bek beli kat pasar yang da siap sembelih hihi

Ping.busuk.org