Friday, February 22, 2013

Meracun rumput pula yer


Sejak jadi tukang kebun sendiri ni,banyak pula kena beli peralatan untuk pembersihan kawasan rumah.Sebelum ni saya dah beli mesin rumput,sekarang beli pam racun pula.Pam tu untuk meracun rumput yang menjalar memanjat pagar rumah.Maklumlah,persekitaran rumah yang mesra alam...rumput menghijau.

Selain pam racun,semestinya racun rumputlah yer.Saya beli jenis serbuk,dibancuh sendiri.Awas...simpan baik-baik,kan tertukar dengan gula...bahaya..hehe.Mask pun kena pakai juga masa meracun rumput.

Entri ni ditulis sebaik saja saya selesai aktiviti meracun rumput.Sebaiknya dibuat sebelah pagi kerana persekitaran kurang berangin senang nak sembur racun tu.Kesannya tengoklah sehari dua lagi,pasti rumput-rumput tu akan kering.

p/s: tepi pagar jer diracun rumput,laman rumah masih dikekalkan rumput...baru lepas mesin.

1 comment:

krole said...

bgui bro..tak salah beli mende2 bgini..beli skali gunanya berkali2~rajinnya