Wednesday, November 20, 2013

Radio nostalgia saya


Amacam dengan radio atau pemain kaset kat atas tu? Nampak macam klasik...macam nostalgia jer kan. Walau apa pun yang anda nampak tentang radio tu, ia tetap menjadi kesayangan saya.Kenapa? Sebab itulah radio pertama saya.huhu...

Sebelum tu dah ada radio..Saya selalu dengar radio arwah ayah saya.Tapi radionya takdelah pemain kaset tu. Kira radio dalam gambar tu radio pertama saya yang boleh pasang kaset. Saya masih ingat radio tu dibeli tahun 1985. Berjenama JVC tu...ada lagi ker brand tu sekarang?

Dulu selalu juga beli kaset kat pasar malam. Bukan original....masih ingat harga kaset RM 2.50 saja. Sanggup simpan duit saku sekolah semata-mata nak beli kaset. Antara kaset artis yang saya beli dan masih ingat ialah Alleycats, Gingerbread, Jay Jay, Nasier Wahab, Sudirman dan lain-lain. Semuanya dah hilang musnah.huhu...

Sekarang ni mana ada semua tu? Itulah perubahan zaman. Apa yang ada hari ini pun akan menjadi nostalgia juga suatu hari nanti.

5 comments:

Aefa Aerisya said...

wah.. klasiknya.. dulu aefa sempat jugak guna radio yg ade kaset mcm ni :)

Ahmad Zaki said...

Lawa bro. Dulu pun banyak kaset. Tapi kebanyakkan heavy metal. Tu pun abg punya. Aku tolong dengar je. hehehe...

Nazayiena Ayiena said...

Boleh pakai lg ke radio tu?

fairus mohamad noor said...

salam ptg..mmg btl2 nostalgia..

Mohd Ghazali Abdullah said...

radio tu tak blh pakai dah..blh tengok jer.hehe