Friday, March 4, 2011

Andapun suka berleter?


Pernah berleter?
atau biasa dileteri?
hmm...apapun yang berleter tu
lebih seronok berbanding yang dileteri.

Kalau di rumah,
biasanya kaum ibulah yang banyak berleter.
Berleter kepada anak-anaknya yang
pastinya akan menjadi pendengar setia.
Begitu juga
ada isteri yang suka berleter kepada suami.
haha..kesian si suami tu.

Kalau di sekolah,
acara berleter ini seringkali
dimenangi oleh guru perempuan....betul tak?
Bertuahlah pelajar yang dapat guru
yang suka berleter ni kan...
sebab hari tu tak payah belajar kan!

Kalau di pejabat
siapa yang kuat berleter?
hmm mungkin bos kot....
Persoalannya
Kenapa seseorang tu suka sangat berleter ni...?

5 comments:

Cikgu CTE said...

Sebenarnya, kami guru perempuan memang tak mahu berleter...kalau boleh nak habiskan silibus cepat-cepat dan pelajar cepat pandai...

tapi apakan daya, kalau tak berleter...pelajar akan terus mundur...

Bila mundur, ibu bapa akan salahkan kami!

Nurina Izzati said...

berleter tu nak bagi nasihat kot
:P
salam ukhuwwah

Hansyitake~ said...

berleter itu sebahagian drpd hidup..
kalau nak marah depan2, nanti org terasa. kalau berleter, takdelah nampak mcm kena marah sgt..^^

aii.. guano cgu wat n3 ni?? kena ngepek ko sapo cgu?? hehe...

KM7 said...

n3 ni takde kena-mengena dgn sesiapa...saja utk percambahan minda.

intan.maisarah said...

di rumah
abah lebih gemar berleter dari mak.

kadang kadang.
bila kita sudah lali dengan leteran.
kita jadi rindu bila sudah tiada leteran menjadi halwa telinga
:)