Wednesday, May 25, 2011

Ada apa dengan kad undangan perkahwinanmu?

Gambar hiasan:Google

Tak lama lagi cuti sekolah akan bermula.Seperti kebiasaan,setiap kali cuti sekolah maka banyaklah undangan majlis perkahwinan yang diterima.Entri kali ini bukan nak cerita pasal undangan majlis perkahwinan,tetapi nak selongkar satu perkara yang ada kaitan dengannya.

Kalau diperhatikan kad-kad undangan perkahwinan sekarang,ada bermacam-macam reka bentuk menarik.Kita pasti teruja melihat kad-kad yang canggih.Tapi setelah dibelek-belek kad tu,apa yang akan kita lakukan kepada kad itu?Ada orang buat tak kisah,letak di merata-rata tempat atau bagi kat anak-anak buat permainan.

Sebenarnya ada beberapa perkara yang boleh kita buat dengan kad-kad tersebut;

1.Meyimpannya dalam laci meja,almari atau kotak khas.
2.Menyimpan dalam fail khusus..wah...mesti gempak buat koleksi kad kahwin ni.
3.Buat kraftangan..apa-apa saja ler asalkan kreatif.
4.Buat penanda buku..yang ni KM7 selalu buat.hehe..
5.Gantung kad dinding rumah,pejabat dan lain-lain....sanggup ker?
6.Hantar kitar semula....berbaloi ker?
7.Bagi kat kawan-kawan yang nak buat koleksi.

Itu saja yang muncul di kepala KM7 ketika ini.Kalau anda ada cadangan yang lebih kreatif atau gempak,silakan kongsi  di sini yer.

6 comments:

whitecappuccino said...

Kadang terfikir jugak, buat kad mahal2 bagi kat orang pas tu orang buang gitu aje..membazirkan? wat book mark tu ok jugak.

KM7 said...

betul tu..agaknya kena bagi kad kpd mereka yg nak simpan jer..klu tak mau simpan...bagi balik kat tuan punya.hahaa

Freaky said...

dapat kad kahwin dah hepi. pergi kenduri lagi hepi sbb dapat makan gulai kawah. haha takde kaitan.. maaf.

ex GF or New GF ?

Anak Wak Mail said...

dah simpan niat, kalau nak kawen nanti nak buat kad murah2 je..hahaha..tp xnak la photocopy..hehe

bagus jugak cdgn tu semua..boleh diaplikasi..=)

KM7 said...

eloklah tu...jgn membazir...tapi klu nak buat yg mahal2 pun boleh juga..sekadar sekeping dua utk koleksi peribadi.

abiey said...

nice blog....
jom join segmen
http://jokegurl.blogspot.com/2011/05/segmen-mencari-100-blog-list-utk.html