Sunday, December 15, 2013

Makan kat luar mahal


Gambar hiasan jer tu...tapi entri ni pasal makan lagi..Yer lah hari-hari kena makan. Tukang masak pun boleh habis idea kalau menu tu hari-hari kena tukar.Berbalik kepada  cerita asal, saya rasa harga makanan siap kat kedai makan sekarang ni dah naik la...

Mungkin saya yang lama tak makan kat luar kot.Hehe...bajet makan kat rumah ker? tak juga lah...Biasa juga beli bungkus...Tapi tadi saya ke bandar Kota Bharu....seorang jer...macam orang bujang,makan kat satu kedai makan..Ingat nak ambil gambar,tapi malu pula sebab ramai pelanggan masa tu tengah makan.

Saya cuma ambil lauk ikan percik, nasi kosong dan milo ais..harganya RM7.00. Haaa...tu baru makan seorang...kalau saya satu keluarga makan lauk yang sama...jawabnya RM 35.00 sekali makan. Sebab tu kalau ahli keluarga ramai, baik masak dan makan kat rumah jer lah kan...jimat sikit.

Tak salah tuan kedai juga..sebab ikan sekarang pun mahal harganya...hmmm...kena terima hakikat. Satu perkara nak puji,tuan kedai makan ker pekerjanya...saya tak pasti..semasa saya sedang makan dia perasan saya tak ambil kuah ikan percik tu, maka dia siap hantar ke meja lagi.huhu..terharunya..

8 comments:

Vee Lea said...

Harga gula dah naik kenn.. Haha. Yeaps, masak memang lbh jimat. Tukang masak pula kena rajin mengadap internet cari resipi baru ;) Gituu

Shaiful Zaidi said...

Laut bergelora kut... sebab itu harga ikan mahal.

Akeyla Azmi said...

Omg mahal nyaaa padahal nasi kosong je pon adoi hahahaha.

Nurul Faiz said...

sekarang ni semua pon mahal.

Ahmad Zaki said...

Memang mahal. Saya makan hari tu nasi goreng ayam dengan kopi o ais. RM10.50. Hhahahaha...Gilakan harga. Gaji pula naik RM00000000. Banyak betul kosongnya. =)

ZH Blogger

sukiman said...

memang semakin mahal... saya setuju

Sukma Haron said...

sekali sekala tak per....tapi kalau ramai lebih baik masak sendiri...puas hati....

Siara Elina said...

keluarga kami jarang makan kat luar. nasib baik mak masak sodaaap hehe..