Friday, October 10, 2014

Sedap ker pelajar memasak?


Jom main masak-masak..hehe...Ini bukan main-main, tapi betul-betul masak tau! Tapi kenapa kat sekolah pula? Kalau nak tahu, pertandingan memasak ini adalah khusus untuk pelajar perempuan tingkatan dua sahaja. Mereka dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk menunjukkan kepakaran masing-masing memasak dalam jangka masa yang ditetapkan. Layan gambar jer lah....nak merasa hasil masakan pun dah habis...


cepat...cepat...dapatkan bahan mentah yang segar bugar



cewah...dapur dah berasap



Alahai tak sempat nak ambil tahu kumpulan mana yang menang hari tu...Takpelah janji projek ini memberi pengalaman kepada pelajar terlibat, juga kepada pelajar yang jadi penonton. Seronok ibu bapa kalau tahu anak-anak mereka bukan saja cemerlang dalam akademik, malah pandai memasak. Lepas ni boleh minta anak-anak masakkan makanan kegemaran ibu bapa di rumah.hehe..

No comments: